lördag 11 januari 2014

1, 2, 3, Råttmor kokar te och randigt

Många gånger har plockat fram det här tyget utan att det har blivit något. Jag var fundersam på färgerna, ganska stark rosa och gult och grått. Det får bli en filt, tänkte jag. De visade sig bli en massa strul med filten och jag fick göra om den. Under tiden så fick jag fler ideer och det blev lite kläder ändå. Två små tröjor och en t-shirt med randiga velourmuddbyxor till.

Storlek 80 cl




Set med lång ärm och byxa storlek74 och t-shirt med lite ärmrynk och byxa i storlek 56



Filt med mjuk velour på ena sidan och bomullstrikå med lycra på den andra. Rött kantband 
Storleken på filten är 70 x 80 cm

Jag känner igen textraden 1 2 3 Rått mor kokar te men jag kan inte fortsättningen.Är det någon som kan hela ramsan eller sången?? Sött tyg är i alla fall i från Liandlo. Den randiga velouren kommer från Jofotex.

Dessa alster kommer så småningom till Hantverkarnas butik men det går också bra att 
maila till mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar